توصیه های آتش نشانی

بررسی قیمت تجهیزات آتش نشانی

 

 

پیش گفتار

آتش سوزی یکی از خطرناک ترین حوادثی است که جان و مال انسان ها را مورد تهدید قرار می دهد و در سراسر جهان بنابر دلایل متعددی شاهد وقوع این رخداد هستیم. آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا می کند بنابراین ثانیه ها برای مقابله مناسب و اطفا این حادثه، ارزشمند هستند؛ در واقع در هنگام حریق، فرصت جمع آوری اشیای ارزشمند نیست و بلافاصله بایستی با آتش نشانی تماس گرفت. حتی در بسیاری از موارد، آتش‌سوزی ‌ها قابل پیشگیری و اطفا توسط افراد غیرمتخصص با استفاده از تجهیزات اتش نشانی می باشد؛ بدین معنا که اگر در مکان مورد نظر، تجهیزات اطفا حریق مناسب وجود داشته باشد و در لحظات ابتدایی آتش سوزی باشید می توانید با بهره گیری مناسب از آن امکانات، از گستردگی شعله های آتش پیشگیری نمایید تا خسارات جانی و مالی ناشی از آتش‌سوزی کاهش یابد. بنابراین از جمله مهم ترین لوازم ایمنی مورد نیاز ساختمان ها و اماکن مختلف جهت اطفا حریق، لوازم آتش نشانی می باشد که شامل تجهیزات حفاظت فردی در برابر آتش است و وجود در هر ساختمانی ضروری می باشد. در این مطلب قصد بررسی قیمت تجهیزات آتش نشانی و نکات پیرامون آن را داریم؛ از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

قیمت تجهیزات آتش نشانی - بررسی قیمت تجهیزات آتش نشانی

 

تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات اطفا حریق به تجهیزاتی گفته می شود که جهت خاموش کردن آتش و محافظت از افراد در برابر آتش سوزی، بکار می رود. برخی از تجهیزات آتش نشانی قابل استفاده توسط کلیه ی افراد می باشد و نیاز به تخصص ویژه ای ندارد اما برخی دیگر صرفا بایستی توسط نیروهای آتش نشان آموزش دیده و ماهر استفاده شود. بنابراین نصب برخی از این تجهیزات در اماکن مختلف و ساختمان ها ضروری است و جهت راه ‌اندازی آنها بایستی به دستورالعمل درج شده روی آنها توجه کرد و برخی دیگر از این تجهیزات صرفا در ایستگاه های آتش نشانی موجود است و توسط نیروها بکار می رود.

حتما بخوانید:  آشنایی با لیست کامل مهمترین تجهیزات آتش نشانی و کاربرد آنها

 

 

 

 

 

کاربرد تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی شامل مجموعه ای از سیستم های اعلام حریق و سیستم های اطفا حریق هستند. در حقیقت کاربرد سیستم اعلام حریق، آشکارسازی آتش سوزی و وظیفه سیستم اطفا حریق، خاموش نمودن آتش است. همچنین تجهیزات اطفا حریق به دو دسته قابل حمل همچون کپسول‌ های آتش ‌نشانی و ثابت همچون شیر آتش‌ نشانی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از انواع تجهیزات متشکل از بخش های مختلفی هستند که شما می توانید پس از بررسی قیمت تجهیزات آتش نشانی و کاربرد آنها اقدام به خرید نمایید.

 

 

 

انواع تجهیزات آتش نشانی

1-تجهیزات آتش نشانی اعلام حریق

سیستم تشخیص و اعلام آتش سوزی از جمله مهم ترین تجهیزاتی می باشد که وجود آن در اماکن مختلف جهت پیشگیری از گسترش حریق، ضروری است. انواع تجهیزات اعلام حریق به شرح زیر می باشند:

  • آشکارساز حرارت
  • آشکارساز دود
  • آشکارساز گاز
  • شستی اعلام حریق

2- تجهیزات آتش نشانی اطفا حریق

هدف بکارگیری از این تجهیزات، پیشگیری از گسترش آتش در ساختمان ها، کارگاه ها و کلیه ی مکان های مستعد حریق است. تجهیزات اطفا حریق ابتدا در ایستگاه های آتش نشانی و در دسترس نیروهای آتش نشان قرار داشت تا در صورت بروز حوادث به محل مورد نظر رفته و اقدام به خاموش کردن شعله های آتش نمایند اما با گذر زمان، تجهیزات آتش نشانی در اماکن مختلف با قابلیت استفاده توسط کلیه افراد در دو نوع ثابت و قابل حمل در دسترس قرار گرفت. انواع تجهیزات اطفا حریق به شرح زیر می باشند:

  • کپسول آتش نشانی (خاموش کننده ها)
  • پتوی آتش نشانی
  • شیرهای آتش نشانی
  • اسپرینکلر یا آب پاش
  • شلنگ آتش‌نشانی
  • سیستم‌ مه پاش
  • سیستم کف و پودر خشک
  • نازل های آتش نشانی
  • توربکس
  • اینداکتور
  • اسلیم جت
  • فایر باکس
  • گوی ضد حریق
  • شیر هیدرانت آتش نشانی
  • کوپلینگ آتش نشانی
  • مانیتور آتش نشانی
حتما بخوانید:  راهنمای خرید کپسول آتش نشانی

 

 

 

بررسی قیمت تجهیزات آتش نشانی

با بررسی قیمت تجهیزات آتش نشانی مشخص می شود که تعیین هزینه برمبنای نوع، کاربرد و جنس آن تجهیزات می باشد. در واقع کیفیت عامل موثری در تعیین قیمت می باشد. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده لیست تجهیزات اعلام و اطفای حریق به سایت سازمان آتش نشانی مراجعه نمایید تا علاوه بر آشنایی با وسایل ایمنی، از نحوه کارکرد و معیارهای سنجش استاندارد نیز آگاهی یابید.

 

 

 

خرید تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی از جمله لوازمی هستند که با جان انسان ها در ارتباط می باشند و نقش مهمی در حفظ زندگی افراد دارند بنابراین بایستی حتما از کیفیت مناسب و بالایی برخوردار باشند. توصیه می شود پس از بررسی قیمت تجهیزات آتش نشانی، نسبت به مقایسه کیفیت و استاندارد بکار رفته در آنها نیز نهایت توجه را اعمال نمایید. بهترین نوع لوازم آنهایی هستند که از کیفیت و کارایی بالایی برخوردارند و طبق اصول سازمان آتش نشانی ساخته شده اند.

 

 

 

سخن پایانی

‌همه شهروندان ‌برای مراقبت از خود‌، ‌اطرافیان و اموال بایستی با راه های مهار آتش آشنا باشند. اولین گام در هنگام بروز حوادث آتش سوزی تماس با مرکز آتش نشانی است تا نیروهای آتش نشان با مجموعه ای از تجهیزات کامل به محل مورد نظر انتقال یابند اما تا زمان رسیدن، می توان عملیات اطفا حریق را با استفاده از تجهیزاتی که در دسترس هستند و الزاما در اماکن مختلف و ساختمان ها جهت تامین ایمنی قرار داده شده اند، آغاز کرد. در کنار این تجهیزات، ضرورت استفاده از لوازم اعلام حریق نیز در کاهش بروز خسارات جانی ناشی از استنشاق دود یا هوای بسیار گرم نیاز می شود زیرا اگر در ثانیه های ابتدایی آتش سوزی، با سیستم های اعلام حریق متوجه آتش شوید می توانید از جان خود در برابر خسارات محافظت نمایید و زمان کافی برای اطفا شعله ها با بکارگیری از تجهیزات آتش نشانی خواهید داشت.

حتما بخوانید:  راهنمای خرید لباس عملیاتی آتش نشانی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *